Η αύξηση πωλήσεων είναι ένα σύνθετο ζήτημα που απασχολούσε και θα συνεχίσει να απασχολεί όλους όσους έχουν επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η σωστή απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι τόσο απλή. Αυτό μπορεί να γίνει κατανοητό αν αναλογιστεί κανείς ότι η αύξηση των πωλήσεων δεν συνεπάγεται κατά ανάγκη και την αύξηση των κερδών, κάτι το οποίο αποτελεί το τελικό ζητούμενο.
Για παράδειγμα, αν επενδύσει ένα μέσο κατάστημα ένα τεράστιο ποσό στο digital marketing (adwords, facebook, instagram κλπ.) για 1 μήνα, σίγουρα θα αυξήσει τις πωλήσεις του κατά πολύ αλλά πιθανώς θα πετύχει μόνο ζημία αφού δεν θα καταφέρει να κάνει απόσβεση το κόστος της διαφήμισης. Από την άλλη πλευρά, η μείωση των τιμών κοντά στο κόστος χονδρικής επίσης θα αυξήσει τις πωλήσεις αλλά σίγουρα θα μειώσει δραματικά το κέρδος.
Υπάρχουν μερικοί συγκεκριμένοι τρόποι για να μεγαλώσετε την ηλεκτρονική σας επιχείρηση.
- Αύξηση της επισκεψιμότητας (traffic)
- Αύξηση του ρυθμού μετατροπής (conversion rate optimization)
- Αύξηση της μέσης αξίας ανά παραγγελία (average order value)
- Αύξηση των επαναλαμβανόμενων πωλήσεων
Αν καταφέρετε να μεγιστοποιήσετε και τα 4 με βάση το διαθέσιμο κεφάλαιο και τους πόρους σας, θα πετύχετε το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος.
1. Αύξηση της επισκεψιμότητας
Η απόκτηση κοινού στηρίζεται κατά κύριο λόγο στις μηχανές σύγκρισης τιμών, στην διαφήμιση σε κοινωνικά δίκτυα και στις μηχανές αναζήτησης. Οι τεχνικές που αναφέρουμε παρακάτω προϋποθέτουν ότι η κατασκευή του eshop έχει γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να υποστηρίζει και να διευκολύνει τις διαδικασίες προώθησης και να έχει εγγυημένη λειτουργικότητα και απόδοση.
1.1 Μηχανές Σύγκρισης Τιμών
Ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται ολοένα και μεγαλύτερος με αποτέλεσμα να μειώνεται συνεχώς το μερίδιο της αγοράς που καλύπτει το κάθε eshop στον τομέα του. Αυτό έχεις ως επακόλουθο, η ενσωμάτωση σε Μηχανές Σύγκρισης Τιμών (ΜΣΤ) να είναι “αναγκαία” για την απόκτηση επισκεπτών, οι οποίοι μάλιστα είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν σε παραγγελία. Όσο πιο καινούριο είναι ένα eshop και συνεπώς μικρότερη η αναγνωρισιμότητά του (brand awareness) , τόσο πιο σημαντική θα είναι και η προώθησή του από τις ΜΣΤ. Αυτό βέβαια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις τιμές πώλησης των προϊόντων το οποίο αποτελεί το κύριο κριτήριο κατάταξης στις ΜΣΤ.
Αν το eshop σας είναι καινούριο, επιλέξτε ένα μικρό υποσύνολο προϊόντων και ορίστε μία πολύ χαμηλή – ανταγωνιστική τιμή. Με αυτόν τον τρόπο και εφόσον εξασφαλίσετε μια γρήγορη αποστολή, θα λάβετε θετικές αξιολογήσεις στις ΜΣΤ. Οι αξιολογήσεις (reviews), είναι το δεύτερο, αν όχι εξίσου σημαντικό με την τιμή, κριτήριο των καταναλωτών ως προς την επιλογή ενός eshop για την αγορά κάποιου προϊόντος.
1.2 Κοινωνικά Δίκτυα
Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ισχυρό “χαρτί” για την αύξηση της επισκεψιμότητας. Οι διαφημιστικές καμπάνιες στο Facebook, Google Ads, Instagram, YouTube, Twitter, κλπ. με την κατάλληλη στόχευση σε κοινό κι ένα καλό “δημιουργικό” διαφήμισης ή ανάρτησης post μπορούν να αποφέρουν σημαντικά αποτελέσματα.
Το σημαντικότερο συστατικό για μια επιτυχημένη καμπάνια είναι η στόχευση και όχι το budget όπως πιστεύουν αρκετοί. Όταν λέμε στόχευση, αναφερόμαστε στις ομάδες ατόμων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που έχουν την μεγαλύτερη πιθανότητα να ανταποκριθούν στο διαφημιστικό σας μήνυμα.
Η επιλογή των εξωτερικών συνεργατών σας για υπηρεσίες social media marketing πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή. Προτιμήστε εταιρείες με αποδεδειγμένη εμπειρία σε διαφημιστικές καμπάνιες που σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Μερικά σημαντικά κριτήρια για μια επιτυχημένη καμπάνια είναι τα παρακάτω:
- Εκτίμηση του ελάχιστου αποδοτικού budget
- Βέλτιστη κατανομή του budget σε διαφορετικά κανάλια προώθησης
- Χρονικός προγραμματισμός καμπάνιας (διάρκεια, timing)
- Σαφής καθορισμός στόχων καμπάνιας (brand awareness, sales, customer acquisition)
- Στρατηγική στόχευσης (targeted audience)
- Επαναληπτική βελτίωση και αναπροσαρμογή της καμπάνιας με βάση τα Analytics
1.3 Content Marketing
Η διαφήμιση μπορεί να γίνει με πολλούς ακόμη τρόπους. Ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μέσο προώθησης αποτελεί μια διαδικασία που ονομάζεται content marketing. Στηρίζεται στη δημοσίευση άρθρων σε διάφορα blogs και portals που αφορούν σε αξιολογήσεις προϊόντων, οδηγούς χρήσης, DIY, τελευταίες τάσεις και άλλου τύπου ενημερωτικά άρθρα τα οποία περιλαμβάνουν συνδέσμους (affiliate links) προς τα προϊόντα στο δικό σας eshop. Το περιεχόμενο αυτών των άρθρων πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά δομημένο και να περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους. Προτείνεται η δημοσίευση τέτοιων άρθρων σε blog με υψηλή δημοτικότητα ώστε να μεγιστοποιείται η απόδοση της διαφήμισης.
1.4 Email Marketing
Το email marketing είναι ένας ακόμη τρόπος αύξησης της επισκεψιμότητας. Οι καμπάνιες μέσω email μπορούν να στοχεύσουν σε πελάτες που αγόρασαν από εσάς στο παρελθόν, σε νέους επισκέπτες που έχουν κάνει εγγραφή στο newsletter σας και ακόμη και σε αυτούς που εγκατέλειψαν το καλάθι κατά τη διάρκεια της αγοράς. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι έχουν συμφωνήσει στη λήψη διαφημιστικών μηνυμάτων από εσάς για να αποφεύγετε νομικά προβλήματα στα πλαίσια του GDPR.
1.5 Βελτιστοποίηση Παρουσίας σε Μηχανές Αναζήτησης (SEO)
Ένας ακόμη γνωστός τρόπος αύξησης της επισκεψιμότητας είναι η βελτιστοποίηση του ηλεκτρονικού καταστήματος σε επίπεδο περιεχομένου (λέξεις-κλειδιά), μετα-δεδομένων, ταχύτητας φόρτωσης και η συμμόρφωση με τις βέλτιστες πρακτικές κατασκευής διαδικτυακών εφαρμογών. Το SEO, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω και πολλές ακόμη τεχνικές, έχει ως στόχο την απόκτηση επισκεπτών μέσω της οργανικής αναζήτησης στο Google, Bing, Yahoo, κλπ.
Αυτή η πρακτική, αν και μπορεί να βοηθήσει, παρουσιάζει καλύτερα αποτελέσματα όταν η επιχείρησή σας είναι ήδη γνωστή (brand awareness) και έχουν ακολουθηθεί όλες οι μέθοδοι που αναφέρθηκαν παραπάνω. Αν και αυτό αποτελεί ένα θέμα προς αντιπαράθεση για πολλούς, προτείνουμε να εστιάσετε την προσοχή σας στη διαφήμιση και να εξασφαλίσετε απλώς τα βασικά του SEO και την ταχύτητα φόρτωσης, χωρίς να υπερβάλλετε σε αυτό, αναφερόμενοι βέβαια μόνο στα πλαίσια του ηλεκτρονικού εμπορίου.
1.6 Referral Marketing
Η πλειοψηφία των καταναλωτών υποστηρίζει ότι επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις απόψεις των φίλων και της οικογένειας ως προς τις αγορές προϊόντων.
Συμπεριλάβετε απλούς και ξεκάθαρους τρόπους προβολής κριτικών, κοινοποίησης σε κοινωνικά δίκτυα και δώστε κίνητρα ώστε να προτείνουν οι πελάτες σας την επιχείρησή σας σε τρίτους. Ένας καλός τρόπος για να το πετύχετε είναι επιβραβεύοντας με εκπτωτικά κουπόνια όσους προσκαλούν κόσμο στο κατάστημά σας είτε από ένα “like” ή “share” σε κάποιο προϊόν ή στη σελίδα σας η ακόμη καλύτερα γράφοντας μια κριτική. Είναι πολύ σημαντικό να τονίζετε ποια θα είναι η επιβράβευση εάν προβούν σε αυτή την ενέργεια για εσάς.
1.7 Influencers
Οι influencers είναι εκείνοι που έχουν υψηλή δημοτικότητα στα κοινωνικά μέσα και έχουν εδραιώσει υψηλή αξιοπιστία ως προς τις προτιμήσεις τους σε προϊόντα. Η επιρροή τους είναι τόσο ισχυρή που καθορίζει τις τελευταίες τάσεις στην αγορά. Έχουν μεγάλο πλήθος από “followers” και συνεπώς μπορούν να επηρεάσουν μεγάλο τμήμα του καταναλωτικού κοινού.
Ξεκινήστε κάνοντας αναζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα για δημοφιλείς λογαριασμούς που σχετίζονται με τον εμπορικό σας τομέα. Συνηθισμένοι τρόποι για να τους κάνετε να “μιλήσουν” για εσάς είναι να τους στείλετε δωρεάν δείγματα από τα προϊόντα σας, ειδικές προσφορές ή να τους προσφέρετε κάποια προμήθεια για κάθε άτομο που οδηγούν στο κατάστημά σας και εφόσον αυτό κάνει κάποια αγορά. Εάν διαθέτετε μεγαλύτερο budget, μπορείτε να απευθυνθείτε άμεσα σε διάσημους influencers, οι οποίοι θα δεχτούν να συνεργαστούν μαζί σας για να προωθήσουν τα προϊόντα σας και το eshop σας έναντι κάποιου χρηματικού αντίτιμου.
2. Αύξηση του ρυθμού μετατροπής
Ο ρυθμός μετατροπής (conversion rate) είναι μια τιμή που υποδηλώνει το ποσοστό των επισκεπτών σας που προχωρούν σε παραγγελία. Με άλλα λόγια, υποδηλώνει το πόσοι από τους επισκέπτες σας “μετατρέπονται” σε πελάτες. Η αύξηση του CR συνεπάγεται και μεγαλύτερα κέρδη στην επιχείρησή σας. Με άλλα λόγια πρόκειται για μεθοδολογία που αφορά στην αύξηση των πωλήσεων στο ήδη αποκτημένο κοινό.
Yπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αυξήσετε τον ρυθμό μετατροπής των επισκεπτών σας, οι οποίοι μεμονωμένα μπορεί να μην φαίνονται και τόσο σημαντικοί αλλά όλοι μαζί συνεισφέρουν σε ένα σημαντικό ποσοστό.
2.1 Κριτική Προϊόντων και Μαρτυρίες Πελατών
Η κριτικές προϊόντων είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που θα καθορίσουν την αγορά ή όχι ενός προϊόντος από κάποιον πελάτη. Η απουσία τους μπορεί να προκαλέσει ανασφάλεια στον καταναλωτή και συνήθως θα επιλέξει κάποιο άλλο site από το οποίο θα μπορέσει να ενημερωθεί για την άποψη του κόσμου σχετικά με το συγκεκριμένο προϊόν.
Ενεργοποιήστε τον μηχανισμό καταχώρησης κριτικών και αξιολογήσεων από τον πίνακα ελέγχου του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και προτρέψτε τους πελάτες σας να αφήσουν κριτικές. Έχει διαπιστωθεί στην πράξη, ότι ακόμη και η ύπαρξη αρνητικών κριτικών (αλλά όχι μόνο τέτοιων) ανάμεσα σε θετικές κριτικές, ενισχύει ακόμη περισσότερο την αξιοπιστία της συνολικής αξιολόγησης και την καθιστά πιο χρήσιμη πηγή πληροφοριών για τους καταναλωτές.
Η έλλειψη κριτικών εμφανίζεται συχνά και σε νέα προϊόντα τα οποία εκ των πραγμάτων δεν έχουν λάβει ακόμη κριτικές. Για να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα, μπορείτε να παροτρύνετε τους πελάτες που αγόρασαν κάποιο από τα νέα σας προϊόντα να αφήσουν την κριτική τους για αυτό, προσφέροντας τους κάποιο εκπτωτικό κουπόνι για μελλοντικές αγορές.
Τέλος, ένα ακόμη ιδιαίτερα σημαντικό κριτήριο για την αγορά προϊόντων από το κατάστημά σας, είναι οι γενικές αξιολογήσεις του καταστήματος σας οι οποίες συντελούν στην αύξηση της αξιοπιστίας σας και στην εμπιστοσύνη των πελατών. Αυτές οι αξιολογήσεις είναι καλό να εμφανίζονται σε εξωτερικές πηγές (π.χ. σε μηχανές σύγκρισης τιμών).
2.2 Κάντε το αρχικό βήμα για την αγορά πολύ εύκολο
Ο “εύκολος δρόμος” για όλους τους ανθρώπους είναι πάντοτε πιο ελκυστικός αν και μερικές φορές όχι και ο πιο σωστός. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά για την διασφάλιση την καλύτερης εμπειρίας χρήστη.
Όταν για παράδειγμα, προβάλλετε μια προσφορά, το πρώτο βήμα θα πρέπει να είναι εξαιρετικά απλό για να ολοκληρωθεί όπως πχ ένα μόνο κλικ ή απλώς η συμπλήρωση ενός email. Στη συνέχεια μπορείτε να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες από τους χρήστες και ακόμη κι αν δεν συμπληρώσουν ολόκληρη τη φόρμα, θα έχετε αποκτήσει το email τους.
Όσο πιο εύκολο είναι το πρώτο βήμα, τόσο πιθανότερη είναι και η αλληλεπίδραση των χρηστών και η ολοκλήρωση των επόμενων βημάτων.
2.4 Προσθέστε live chat στον ιστότοπό σας
Αρκετοί πελάτες έχουν αμφιβολίες ή απορίες που τους “κρατάνε” πίσω από το να ολοκληρώσουν κάποια παραγγελία. Τα εργαλεία live chat όπως το messenger του Facebook τα οποία ενσωματώνονται στο eshop σας, μπορούν να βοηθήσουν πολύ σε αυτές τις περιπτώσεις.
Μια σημαντική δυνατότητα αυτών των εργαλείων είναι ο χρονοπρογραμματισμός της λειτουργίας τους. Έτσι, μπορείτε να τα ρυθμίσετε ώστε να επικοινωνείτε 24/24 με τους πελάτες σας μέσω του κινητού σας ή να ενεργοποιούνται μόνο με βάση κάποιο συγκεκριμένο ωράριο το οποίο μπορεί να ταυτίζεται με αυτό του φυσικού σας καταστήματος. Πολλά εξ αυτών επίσης παρέχουν την δυνατότητα αυτοματοποιημένων απαντήσεων σε περίπτωση που είστε offline έτσι ώστε να μην χάνετε ποτέ ευκαιρίες.
2.5 Βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης
Ο χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας σας είναι κρίσιμο χαρακτηριστικό για τους επισκέπτες σας. Σελίδες με χρόνο φόρτωσης μεγαλύτερο από 2 δευτερόλεπτα παρουσιάζουν υψηλό exit rate (έξοδο από τη σελίδα) έχοντας ως αποτέλεσμα λιγότερες πωλήσεις. Ταχύτεροι χρόνοι φόρτωσης έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη επιθυμία για πλοήγηση και αναζήτηση προϊόντων αλλά και υψηλότερο αίσθημα εμπιστοσύνης προς την επιχείρησή σας.
Η βελτιστοποίηση-συμπίεση εικόνων, το γρήγορο hosting, το caching, η ελαχιστοποίηση των αρχείων του κώδικα, η ελαχιστοποίηση των αιτημάτων προς τoν web-server μέσω της συγχώνευσης των αρχείων καθώς και η ελαχιστοποίηση των ερωτημάτων στη βάση δεδομένων που γίνονται από την πλατφόρμα σας είναι από τις βασικότερες τεχνικές βελτίωσης της ταχύτητας φόρτωσης.
Εργαλεία όπως το GTmetrix και το PageSpeed Insights μπορούν να σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε την τρέχουσα κατάσταση του eshop σας αλλά και να σας δώσουν συμβουλές για τις απαραίτητες ενέργειες που μπορούν να μειώσουν τον χρόνο φόρτωσής του.
2.6 Προσθέστε σήματα αυθεντικότητας/ασφαλείας στο eshop σας.
Τα σήματα αυθεντικότητας/ασφαλείας ενισχύουν την αξιοπιστία των συναλλαγών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Οι επισκέπτες που αισθάνονται ανασφαλείς για να πληρώσουν ηλεκτρονικά ή έχουν πέσει θύματα απάτης από προϊόντα-απομιμήσεις στο παρελθόν είναι αρκετά πιθανότερο να αγοράσουν από εσάς αν δουν αυτά τα σήματα στο eshop σας.
Υπάρχουν 2 κατηγορίες σημάτων: αυτά που αφορούν στην αυθεντικότητα των προϊόντων και αυτά που πιστοποιούν την ασφάλεια στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Τα πρώτα μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τις εταιρείες των προϊόντων σας και τα τελευταία από εταιρείες τεχνολογιών ασφαλείας όπως το Norton Seal από τη Digicert και το McAfee τα οποία παρέχουν υπηρεσίες ελέγχων ασφαλείας επί πληρωμή στο eshop σας καθώς και τα σχετικά σήματα προς ενσωμάτωση.
2.7 Χρησιμοποιήστε βίντεο για την παρουσίαση των προϊόντων σας.
Όπου είναι δυνατό, προσθέστε βίντεο που παρουσιάζει το προϊόν και κατά προτίμηση συμπεριλαμβάνει κάποιον άνθρωπο που το χρησιμοποιεί ή με ιδέες για το πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Μπορείτε να βρείτε σχετικά βίντεο σχεδόν για κάθε προϊόν σας στο YouTube και να τα ενσωματώσετε απευθείας από εκεί. Στην περίπτωση που κατασκευάζετε τα προϊόντα οι ίδιοι ή παρέχονται σε εσάς κατά αποκλειστικότητα από κάποιον προμηθευτή, δοκιμάστε να δημιουργήσετε δικό σας βίντεο. Παρά το υψηλότερο κόστος που απαιτείται για τη δημιουργία βίντεο σε σχέση με μια απλή φωτογραφία, είναι σίγουρο ότι θα δείτε πολύ μεγαλύτερη απόδοση στις μετατροπές.
2.8 Κάντε A/B testing στις επικεφαλίδες και στα CTAs.
Όταν ετοιμάζετε το banner μιας προσφοράς, αναρωτιέστε ποια θα ήταν η καλύτερη δυνατή επικεφαλίδα και τί κείμενο θα έπρεπε να περιέχει το κουμπί ώστε να λάβει τα περισσότερα κλικ. Όσο ταλέντο και να έχετε στο marketing και δημιουργικές ικανότητες, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να βρείτε το βέλτιστο από το να πειραματιστείτε.
Εργαλεία A/B testing όπως το Optimize της Google, σας δίνουν την δυνατότητα να διαμορφώσετε αρκετές εναλλακτικές εκδοχές του ίδιου περιεχομένου όπως οι τίτλοι, το κείμενο των συνδέσμων, το κείμενο στα κουμπιά, κλπ. Τα εργαλεία αυτά επιλέγουν και προβάλλουν τυχαία μια εκδοχή στον κάθε επισκέπτη ξεχωριστά και αφού συμπληρωθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός από προβολές, υπολογίζεται η απόδοση που είχε η κάθε εκδοχή έτσι ώστε να επιλέξετε την καλύτερη και να την οριστικοποιήσετε.
2.9 Mobile-first Design
Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου σερφάρουν πλέον από το κινητό. Το eshop σας πρέπει να είναι σχεδιασμένο ώστε να εμφανίζεται σωστά σε μικρές οθόνες. Στη γλώσσα των προγραμματιστών και των web graphic designer αυτό λέγεται responsive ή mobile friendly design. Μέσω αυτής της τεχνικής, η διάταξη της ιστοσελίδας και τα γραφικά της στοιχεία αναπροσαρμόζονται με βάση το μέγεθος της οθόνης στην οποία πρόκειται να προβληθούν.
Οι πόροι των κινητών τηλεφώνων αν και είναι πλέον αρκετά εξελιγμένοι, υστερούν ακόμη κατά πολύ σε σχέση με αυτούς των υπολογιστών. Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με την ακριβή ογκοχρέωση στη χρήση του internet στα κινητά τηλέφωνα καθιστά αναγκαία την σχεδίαση των ιστοσελίδων με κύριο γνώμονα τις κινητές συσκευές. Με άλλα λόγια, το μοντέλο σχεδίασης μιας ιστοσελίδας ώστε να εμφανίζεται πρωτίστως πολύ καλά σε smartphones και η απόδοση περιεχομένου με όσο το δυνατόν μικρότερο μέγεθος δεδομένων σε αυτά, αποκαλείται mobile-first design.
2.10 Δώστε σημάδια αξιοπιστίας
Ένα eshop με ορθογραφικά λάθη, με κουμπιά που δεν ανταποκρίνονται, με κενές κατηγορίες, με αργή ή προβληματική απόκριση λειτουργιών και “ξεπερασμένο” design δημιουργούν αμφιβολίες ως προς τον επαγγελματισμό μιας επιχείρησης. Αντιθέτως ένα website που έχει υποστεί την κατάλληλη επιμέλεια, εμπνέει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη.
Προσπαθήστε να αποφεύγετε τέτοια προβλήματα και να ανανεώνετε το design της ιστοσελίδας σας ώστε να ακολουθεί τα τελευταία πρότυπα σχεδίασης τα οποία, αν μη τι άλλο, εξελίσσονται συνεχώς ώστε να εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους επισκέπτες σας.
2.11 Προσθέστε pop-up με προσφορές.
Επικρατεί σε πολλούς η άποψη ότι τα pop-ups είναι ενοχλητικά και συνεπώς κάνουν “κακό” στον ρυθμό μετατροπής (CR). Ενώ πολλές φορές γίνονται πράγματι ενοχλητικά, στατιστικές έρευνες έχουν δείξει πως όταν δεν είναι παρεμβατικά (δηλαδή δεν εμφανίζονται αμέσως, δεν επαναλαμβάνονται όταν τα κλείσει κάποιος επισκέπτης και δεν εμφανίζονται αιφνιδιαστικά κατά την αποχώρηση του επισκέπτη από την ιστοσελίδα) και περιλαμβάνουν κάποια αξιόλογη προσφορά για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, αποδίδουν ιδιαίτερα καλά και συνήθως οδηγούν σε παραγγελία.
Αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε pop-ups προσφορών, δοκιμάστε να ελαχιστοποιήσετε το πλήθος των λέξεων, κάντε χρήση μιας πολύ καλής φωτογραφίας, και φροντίστε το μήνυμά σας να είναι όσο πιο ξεκάθαρο γίνεται. Μετρήστε την απόδοση του και αναδιαμορφώστε το μέχρι να ανέβει το CR σας στο μεγαλύτερο δυνατό επίπεδο.
2.12 Bonus Hints για την αύξηση του CR
- Απομακρύνετε γραφικά στοιχεία ή περιεχόμενο που αποσπούν την προσοχή από τον κύριο στόχο κάθε σελίδας.
- Αφαιρέστε περιττά πεδία στις φόρμες.
- Προσφέρετε εγγύηση επιστροφής χρημάτων.
- Παρέχετε πολιτική επιστροφής προϊόντων.
- Τοποθετήστε χρονόμετρο αντίστροφης μέτρησης για τη λήξη προσφοράς. (FoMo*)
- Εμφανίστε το υπόλοιπο αποθέματος προϊόντος όταν μειώνεται κάτω από ένα όριο (πχ 3). (FoMo*)
- Δώστε την δυνατότητα πολλαπλών τρόπων πληρωμής.
- Εξασφαλίστε γρήγορο χρόνο παράδοσης ή παρέχετέ το σαν επιλογή με έξτρα χρέωση.
- Παρέχετε δωρεάν αποστολή (τουλάχιστον για κάποιο ποσό παραγγελίας και πάνω)
*FoMo: Όρος που χρησιμοποιείται συχνά στο Marketing. Τα αρχικά σημαίνουν “Fear Of Missing Out” και ως στρατηγική προώθησης-διαφήμισης, υποδηλώνει τη δημιουργία αισθήματος πιθανής απώλειας μιας ευκαιρίας που δίνεται σε κάποιον.
3. Αύξηση της Μέσης Αξίας ανά Παραγγελία (Average Order Value)
Όπως υποδηλώνεται και από τον τίτλο, το Average Order Value είναι το μέσο ποσό που ξοδεύει ένας πελάτης στο κατάστημά σας όταν κάνει μια παραγγελία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον παρακάτω τύπο για να το υπολογίσετε σε μια ορισμένη χρονική περίοδο:
AOV = ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΤΖΙΡΟΣ / ΠΛΗΘΟΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ
Η αύξηση αυτής της τιμής είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα ιδίως στις περιπτώσεις όπου ένα κατάστημα έχει μεγάλο πλήθος ανταγωνιστών. Ο λόγος για αυτό είναι απλός και σχετικά προφανής. Η απόκτηση νέων επισκεπτών/πελατών μέσω της διαφήμισης και η συνεχής μείωση των τιμών στα πλαίσια του ανταγωνισμού, με τον ίδιο στόχο, έχει υψηλό κόστος για την επιχείρησή σας. Ακόμη, η κατάταξη του καταστήματός σας στις μηχανές αναζήτησης αλλά και η απόδοση των διαφημίσεων σας μειώνεται όσο αυξάνονται οι ανταγωνιστές. Συνεπώς, η αύξηση της αξίας των εσόδων από τους πελάτες που έχετε ήδη αποκτήσει με οποιοδήποτε μέσο είναι καθοριστικής σημασίας για την αύξηση των κερδών αλλά και τη βιωσιμότητα της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης.
3.1 Εξατομικευμένες Προτάσεις Προϊόντων
Συνήθως οι πελάτες εστιάζουν την προσοχή τους σε ένα από τα προϊόντα σας αφού έχουν καταλήξει στο κατάστημά σας με συγκεκριμένο σκοπό. Είναι συχνό φαινόμενο, η πλοήγηση με σκοπό την αναζήτηση επιπλέον προϊόντων να αποφεύγεται αφού φαντάζει δύσκολη, χρονοβόρα και ορισμένες φορές οικονομική σπατάλη.
Οι εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων αντιμετωπίζουν αρκετά καλά αυτό το πρόβλημα. Ο πελάτης λαμβάνει συστάσεις σχετικά με αυτά που τον ενδιαφέρουν ή πιο συγκεκριμένα που ανήκουν στις προτιμήσεις του. Τα προηγμένα συστήματα συστάσεων όπως το Recommender της roasc, τα οποία στηρίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, μπορούν να αναγνωρίσουν τις προτιμήσεις των πελατών μετά από μερικές ενέργειές τους και να τους προτείνουν τα καταλληλότερα γι’ αυτούς προϊόντα. Αυτό αυξάνει κατά πολύ την πιθανότητα να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα σε μία παραγγελία. Είναι μία ιδιαίτερα αποτελεσματική μέθοδος προώθησης για την αύξηση πωλήσεων.
Εκτός αυτού, οι εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, δημιουργούν την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι μεγαλύτερες εταιρείες όπως η Google, το Youtube, το Netflix και η Amazon παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες και επενδύουν εκατομμύρια στην επιστημονική έρευνα για την ανάπτυξη και την βελτίωσή τους. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουν την επανειλημμένη χρήση μίας υπηρεσίας η οποία στα πλαίσια του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταφράζεται σε επαναλαμβανόμενους πελάτες.
3.2 Δωρεάν Αποστολή για μια Τιμή και Άνω
Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να αυξήσετε το AOV είναι η δωρεάν αποστολή των προϊόντων σε περίπτωση που η παραγγελία του πελάτη ξεπερνάει κάποιο ποσό. Για να ορίσετε αυτό το ποσό πρέπει να λάβετε υπόψη την τιμή του AOV σας. Προτείνουμε να το υπολογίσετε για το τελευταίο τετράμηνο και να ορίσετε ως κατώφλι χρηματικού ποσού για δωρεάν αποστολή αυτή την τιμή αυξημένη κατά 20-30% και στρογγυλοποιημένη. Παραθέτουμε ένα απλό παράδειγμα για τον υπολογισμό:
Έστω ότι ο τζίρος που έκανε το ηλεκτρονικό κατάστημα X στους 4 τελευταίους μήνες είναι 45000€ και είχε 750 παραγγελίες. Υπολογίζουμε το AOV ως: AOV = 45000/750 = 60€.
Αυξάνουμε αυτό το ποσό κατά 20%, συνεπώς έχουμε 60 + 20% x 60 = 72€. Κατόπιν στρογγυλοποίησης καταλήγουμε στα 75€ κατώφλι ώστε κάθε παραγγελία που το ξεπερνάει να λαμβάνει το προνόμιο της δωρεάν αποστολής. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ένα έξτρα κίνητρο στους πελάτες να κάνουν αγορές με περισσότερα ή πιο ακριβά προϊόντα. Αυτό, αν και δεν είναι εγγυημένο ότι θα αποδίδει πάντοτε, οδηγεί σε ανοδική τάση στο AOV σας, το οποίο θα τείνει να φτάσει τα 75€.
Για να επαληθεύσετε την αποτελεσματικότητα αυτής της πολιτικής, υπολογίστε ξανά το AOV για τους επόμενους 4 μήνες από την εφαρμογή της και επαναλάβετε τον ίδιο υπολογισμό για τους 4 ίδιους μήνες του επόμενου έτος με αυτούς πριν από την εφαρμογή αυτής της πολιτικής ώστε να είστε σίγουροι ότι το AOV δεν είναι επηρεασμένο από την εποχικότητα.
3.3 Upsells, Cross-sells και Downsells
Τα upsells, τα cross-sells και τα downsells αποτελούν εναλλακτικές ή συμπληρωματικές προτάσεις προϊόντων σε σχέση με το προϊόν που βλέπει κάποιος επισκέπτης. Τα upsells είναι συνήθως προϊόντα ίδιου τύπου με το υποκείμενο προϊόν αλλά καλύτερης ποιότητας και συχνά μεγαλύτερης αξίας. Τα cross-sells από την άλλη πλευρά είναι προϊόντα διαφορετικού τύπου από το προϊόν που βλέπει ο χρήστης, τα οποία συνδυάζονται ή ταιριάζουν με το τελευταίο. Τα downsells είναι προϊόντα που έχουν πολύ χαμηλό κόστος σε σχέση με το προϊόν που σκοπεύει να αγοράσει ο πελάτης.
Οι περισσότερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου υποστηρίζουν την δυνατότητα σχεδίασης τέτοιων προτάσεων προϊόντων. Το μειονέκτημα αυτής της μεθόδου προώθησης είναι ότι απαιτεί συνήθως τον “χειροκίνητο” καθορισμό αυτών των προτάσεων για κάθε προϊόν που υπάρχει στην αποθήκη του eshop. Όταν το πλήθος των προϊόντων είναι σχετικά μικρό, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα και σίγουρα αξίζει τον χρόνο για να τα ρυθμίσετε. Σε περιπτώσεις όμως όπου τα προϊόντα είναι πάρα πολλά σε πλήθος, προτιμήστε κάποιο αυτοματοποιημένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης το οποίο μπορεί να τα δημιουργήσει αυτόματα όπως το Recommender.
3.4 Προγράμματα Πίστης (Loyalty Programs)
Τα προγράμματα πίστης περιλαμβάνουν όλες τις ενέργειες μιας επιχείρησης ώστε οι πελάτες της να μείνουν πιστοί στο συγκεκριμένο brand και να επανέλθουν στο μέλλον για περισσότερες αγορές και να κάνουν παραγγελίες μεγαλύτερης αξίας.
Κάθε φορά που ένας πελάτης κάνει μια παραγγελία, μπορεί να κερδίζει πόντους ή να λαμβάνει εκπτωτικά κουπόνια ή δωροκάρτες για μελλοντικές αγορές. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείτε πιστούς πελάτες οι οποίοι έχουν την τάση να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε σχέση με αυτούς που σας επισκέπτονται για πρώτη φορά.
3.5 Προσφορές Περιορισμένου Χρόνου
Οι προσφορές περιορισμένου χρόνου είναι ένα ακόμη μέσο για την αύξηση του AOV. Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε μια 24-ωρη προσφορά με βάση την οποία ο επισκέπτης λαμβάνει ένα δώρο ή μια ειδική έκπτωση εφόσον αγοράσει ένα συγκεκριμένο πλήθος προϊόντων.
Ενώ η προσφορά αυτή είναι περιορισμένου χρόνου και δεν θα αυξήσει το AOV για μεγάλη χρονική διάρκεια, η επείγουσα μορφή της μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις. Η καλύτερη στιγμή για να χρησιμοποιήσετε αυτή τη μέθοδο είναι σε χαμηλές περιόδους. Για να την προωθήσετε, χρησιμοποιήστε ένα εμφανές και έντονο banner στο eshop σας και αναρτήστε το επίσης στα κοινωνικά δίκτυα.
4. Αύξηση των Επαναλαμβανόμενων Πωλήσεων
4.1 Κουπόνια
Τα εκπτωτικά κουπόνια είναι ένας καταπληκτικός τρόπος επιβράβευσης των πελατών σας για τις παραγγελίες τους από το κατάστημά σας. Αυξάνουν αρκετά την πιθανότητα να επιστέψουν στο μέλλον για να αγοράσουν ξανά από εσάς. Σιγουρευτείτε όμως ότι δεν θα προκαλέσουν ζημία, όπως για παράδειγμα, περιορίζοντας την χρήση τους σε προϊόντα που δεν είναι σε προσφορά.
4.2 Newsletter
Χρησιμοποιήστε κάποια υπηρεσία newsletter όπως το mailchimp ή το sendinblue για να στέλνετε ενημερωτικά μηνύματα για την κυκλοφορία νέων προϊόντων, προτάσεις αγορών και προσφορές σε μορφή email στη λίστα των συνδρομητών σας που αποτελείται από δυνητικούς ή υπάρχοντες πελάτες σας. Οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα newsletter για να διατηρήσουν το brand τους στην κορυφή του μυαλού των καταναλωτών ώστε να αποτελούν την πρώτη επιλογή για αγορές προϊόντων της σχετικής κατηγορίας.
Η Amazon, το eBay καθώς και άλλοι κολοσσοί του ηλεκτρονικού εμπορίου, αξιοποιούν τα newsletter για να στέλνουν στους καταναλωτές εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων οι οποίες προκύπτουν από το ιστορικό πλοήγησης και αγορών του κάθε καταναλωτή. Οι εταιρείες αυτές δίνουν μεγάλη έμφαση στο timing αποστολής αυτού του τύπου μηνυμάτων ώστε να μεγιστοποιούν την απόδοσή τους. Για παράδειγμα, η Amazon υπολογίζει το μέσο χρονικό διάστημα κατανάλωσης κάποιου αναλώσιμου προϊόντος, όπως πχ τα μελάνια του εκτυπωτή, με βάση τη συχνότητα επανάληψης της αγοράς τους από τους ίδιους πελάτες και εκμεταλλευόμενη αυτή την πληροφορία, στέλνει newsletters στην καλύτερη δυνατή χρονική στιγμή για τον κάθε πελάτη ξεχωριστά.
Αξιοποιήστε ειδικές περιστάσεις για να μεγιστοποιήσετε την απόδοση των newsletter. Για παράδειγμα:
- Ευχηθείτε σε ονομαστικές εορτές κάνοντας μια ειδική προσφορά ή παρέχετε εκπτωτικά κουπόνια.
- Ενημερώστε για ειδικές προσφορές στα προϊόντα σας.
- Ευχαριστήστε τους “καλούς” πελάτες σας για τις αγορές τους παρέχοντας δώρα.
4.3 Social Media Posts
Σε κάθε σημαντική αλλαγή στο eshop σας όπως προσθήκη νέας κατηγορίας προϊόντων, ειδικές προσφορές, νέα ή εποχικά προϊόντα, νέα άρθρα που γράφετε στο blog σας και πολλά ακόμη, αναρτήστε μια σχετική ανακοίνωση στις σελίδες σας στα κοινωνικά δίκτυα. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνετε να διαδώσετε τα νέα σχετικά με τα προνόμια που παρέχετε σε πολύ περισσότερο κόσμο και σε μικρότερο χρονικό διάστημα.
Άτομα τα οποία είχαν αγοράσει από εσάς στο παρελθόν κι έμειναν ικανοποιημένοι, βλέποντας αυτά τα post έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να σας ξαναεπισκεφτούν και να κάνουν παραγγελίες. Το brand σας φρεσκάρετε στη μνήμη του κοινού και μεγαλώνει την πιθανότητα να απευθυνθούν απ’ ευθείας σε εσάς όταν χρειαστούν κάποιο από τα προϊόντα που προσφέρετε αντί στους ανταγωνιστές σας.
4.4 Εξατομίκευση
Η εξατομικευμένη εμπειρία είναι το “κλειδί” για την ικανοποίηση του πελάτη. Με τον γενικό όρο εξατομίκευση, εννοούμε όλες της διαδικασίες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την προώθηση προϊόντων, οι οποίες είναι προσαρμοσμένες για κάθε πελάτη ξεχωριστά. Ικανοποιημένος μένει ένας πελάτης κατά κύριο λόγο από τη στάση του πωλητή και από τη μορφή επικοινωνίας η οποία περιλαμβάνει την αποσαφήνιση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων ως προς την απόφαση μιας αγοράς. Πόσο κατάλληλη είναι η επιλογή ενός συγκεκριμένου προϊόντος και πόσο τον βοηθάει για την επίλυση ενός ζητήματος ή πόσο του ταιριάζει. Ένας πελάτης που αποκτά μια τέτοια εμπειρία από το κατάστημά σας, έχει μεγάλη πιθανότητα να επανέλθει και να ξανά-αγοράσει από εσάς.
Σε επίπεδο ηλεκτρονικού εμπορίου, η εξατομίκευση περιλαμβάνει:
- Ευκολία πρόσβασης στη πληροφορία με τον καλύτερο τρόπο για το εκάστοτε άτομο.
- Προτάσεις προϊόντων που ταιριάζουν στις προτιμήσεις του πελάτη.
- Ειδικές προσφορές σε είδη για τα οποία ο πελάτης εκδηλώνει ενδιαφέρον.
- Πολιτικές και δυνατότητες που επιθυμεί ο πελάτης (πχ τρόποι αποστολής, τρόποι πληρωμής, πολιτική επιστροφών)
- Συμβουλές για την βέλτιστη αξιοποίηση των προϊόντων και πιθανούς συνδυασμούς τους.
- Ειδικές εκπτώσεις, κουπόνια ή δώρα στους επαναλαμβανόμενους πελάτες.
- Προσωπικές ειδοποιήσεις προς τους πελάτες που αγοράζουν αναλώσιμα είδη με βάση την εκτιμώμενη περίοδο κατανάλωσής τους.
- Πολλά άλλα…
4.5 Δημιουργία Λογαριασμού
Η δυνατότητα δημιουργίας λογαριασμού πελατών σε eshop είναι κάτι το οποίο ξεκίνησε την ίδια περίοδο που ξεκίνησε και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα πλεονεκτήματά του είναι προφανή: ο πελάτης έχει πρόσβαση στο ιστορικό παραγγελιών, του επιτρέπει να επαναλαμβάνει αγορές χωρίς να χρειάζεται να ξανα-εισάγει τα στοιχεία του και διευκολύνει την διαχείριση πελατών στους διαχειριστές.
Παρόλα αυτά, η χρήση αυτής της δυνατότητας τα τελευταία χρόνια τείνει να εξαλειφθεί. Ο ανταγωνισμός μεγαλώνει με αποτέλεσμα ο κόσμος να μην προτιμάει να κάνει εγγραφή σε μεμονωμένα καταστήματα, ο γρήγορος ρυθμός της ζωής οδηγεί τους χρήστες στο να θέλουν να αγοράσουν στον λιγότερο δυνατό χρόνο και πολλοί άλλοι δεν θέλουν να αποθηκεύουν τα στοιχεία τους σε πλατφόρμες στο διαδίκτυο. Από την άλλη πλευρά, η δυνατότητα εγγραφής δημιουργεί κενά ασφαλείας στο κατάστημα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα μέχρι και στην αποστολή των email.
Το τελευταίο συμβαίνει όταν έχουμε μαζικές εγγραφές από ψεύτικους λογαριασμούς οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούν σε μαζικές αποστολές email για την επαλήθευση των εγγραφών. Επειδή όμως οι λογαριασμοί αυτοί είναι ψεύτικοι και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι διευθύνσεις email που χρησιμοποιούν δεν υπάρχουν, δημιουργείται το φαινόμενο “hard-bounce” κατά το οποίο, ένα μεγάλο ποσοστό των email που αποστέλλονται αυτόματα από το eshop σας δεν καταλήγει σε κανέναν λογαριασμό email. Όταν η διεύθυνση email του eshop σας παρουσιάζει υψηλό σκορ “hard-bounce”, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται η αξιοπιστία της ηλεκτρονική σας διεύθυνσης στους περισσότερους παρόχους email όπως το Gmail, το Outlook και το Yahoo με τον κίνδυνο να χαρακτηριστεί ως spam.
Προτείνουμε να απενεργοποιήσετε την δυνατότητα εγγραφής χρηστών και να αποθηκεύετε τα στοιχεία τους σε εξωτερικά συστήματα διαχείρισης πελατών (CRM) ζητώντας πάντα την συγκατάθεση των πελατών σας. Η έξυπνη συμπλήρωση φόρμας που παρέχεται από τους δημοφιλέστερους φυλλομετρητές όπως ο Chrome, αναπληρώνει το κενό ως προς τη γρήγορη συμπλήρωση στοιχείων, καθιστώντας πλέον μη αναγκαία την εγγραφή των χρηστών.
4.6 Άμεσες Απαντήσεις σε Μηνύματα και Σχόλια
Η άμεση απόκριση σε αιτήματα και μηνύματα των χρηστών σας είτε μέσω email, είτε μέσω μηνυμάτων από κοινωνικά δίκτυα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ικανοποίηση των πελατών σας και τη δημιουργία καλής εικόνας για την επιχείρησή σας. Προσπαθήστε να απαντάτε σε μηνύματα το συντομότερο δυνατό. Σε περιπτώσεις που τυχαίνει να αργήσετε, προσφέρετέ τους κάποιο εκπτωτικό κουπόνι ή προσωπική προσφορά με το μήνυμά σας και μη διστάσετε να απολογηθείτε για την καθυστέρησή σας ώστε να διασφαλίσετε την εικόνα σας.
Ένας πελάτης που λαμβάνει άμεσες απαντήσεις από κάποια επιχείρηση διαμορφώνει την άποψη ότι είναι σημαντικός και είναι πολύ πιθανό να παραμένει πιστός σε εσάς παρά σε ανταγωνιστές που καθυστερούν πολύ ή τον αγνοούν.
4.7 Remarketing & Retargeting
Το επαναληπτικό μάρκετινγκ (remarketing) χρησιμοποιείται για την προσέγγιση των προηγούμενων πελατών σας. Πρωταρχικός στόχος του είναι να προσελκύσει εκ νέου τους πελάτες για να συνεχίσουν να αγοράζουν από εσάς. Όλα αυτά πραγματοποιούνται μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, SMS αλλά και από τις πλατφόρμες διαφημίσεων όπως το Google Ads και το Facebook Ads (συνδυασμός remarketing και retargeting). Είναι ένας οικονομικός τρόπος πραγματοποίησης πωλήσεων. Τα email σας θα προσφέρουν υπενθυμίσεις, αποκλειστικές προσφορές και κίνητρα διάφορων ειδών. Οι πλατφόρμες περιορίζουν την στόχευση σε πελάτες που αγόρασαν από εσάς στο παρελθόν προβάλλοντας τους διαφημίσεις. Ο ουσιαστικός στόχος του είναι να διατηρηθεί αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και να αυξηθεί η αξία της διάρκειας ζωής των πελατών σας (LTV).
Η επαναληπτική στόχευση (retargeting) χρησιμοποιείται για την προσέγγιση ατόμων που έχουν αλληλεπιδράσει με τον ιστότοπό σας αλλά δεν αγόρασαν τίποτα. Θα μπορούσαν απλώς να περιηγηθούν στον ιστότοπό σας, να δημιουργήσουν μια λίστα επιθυμιών ή να φτάσουν μέχρι να προσθέσουν αντικείμενα στο καλάθι. Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι υπαναχώρησαν και δεν ολοκλήρωσαν την παραγγελία. Ο βασικός στόχος του retargeting λοιπόν είναι να επαναφέρει τους ενδιαφερόμενους ώστε τελικά να αγοράσουν από εσάς.
Ορισμένες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου κάνουν το λάθος να αφιερώνουν όλο το χρόνο τους είτε στο remarketing είτε στο retargeting και όχι και στα δύο. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι τόσο οι καμπάνιες remarketing όσο και οι καμπάνιες retargeting είναι αποτελεσματικές και ένας συνδυασμός αυτών των στρατηγικών θα αποφέρει επιπλέον έσοδα στην επιχείρησή σας.
Σύνοψη
Η αύξηση πωλήσεων σε ένα eshop και κατ’ επέκταση του κέρδους, μπορεί να επιτευχθεί με αρκετούς τρόπους, αρκεί να γίνει με προσοχή, επιμονή και πολύ δουλειά. Ο τεράστιος ανταγωνισμός που υπάρχει στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ανεβάζει τον πήχη και απαιτεί όλο και περισσότερες ενέργειες από τους εμπόρους ή τους επαγγελματίες του Digital Marketing. Η μείωση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα ως προς τον ανταγωνισμό από μόνη της σαν λύση, ενέχει τον κίνδυνο σημαντικού περιορισμού του κέρδους και σίγουρα αυτό δεν είναι το ζητούμενο.
Σε αυτό το άρθρο αναφέραμε αρκετές διαδικασίες για να πετύχετε τον στόχο σας και να μεγαλώσετε την ηλεκτρονική σας επιχείρηση. Ωστόσο, η εφαρμογή αυτών των μεθόδων, προτείνεται να γίνεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες ή τουλάχιστον υπό την καθοδήγησή τους. Η έξυπνη προώθηση προϊόντων μέσω κοινωνικών δικτύων, έξυπνων προτάσεων προϊόντων, ενημερωτικών email, η ύπαρξη καλών κριτικών για τα προϊόντα σας και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα καθώς και το υψηλής ποιότητας λογισμικό του eshop σας είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία του.